EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF USING MODERN INTERNET COMMUNICATIONS AND DIGITAL MARKETING TECHNOLOGIES FOR OPTIMIZING THE ENTERPRISE

Keywords: Internet communications, digital marketing, landing page, SEO Analysis

Abstract

The article is devoted to topical issues of introduction of modern Internet communications and digital marketing technologies at the enterprise to optimize its work. The introduction of Internet marketing communications and strategies and the effective use of modern digital technologies are integral components of the successful operation of any enterprise in the market. In order to retain its customers, it is no longer enough for the company to have a favorable location and modern design of the premises, it is also necessary to implement modern technologies of digital marketing and Internet communication in the strategy of its activities. For many Ukrainian companies, the question is no longer whether to use the Internet, but what budget to allocate for it and how to distribute it. The purpose of this article is the introduction of modern Internet communications and digital marketing technologies in the enterprise to optimize its work. It has been researched that the most effective internet communication channel and digital marketing tool today are Business Websites and Landing Page. Analysis of existing Web-resources of enterprises has shown that it is a kind of interface between the enterprise and its environment – partners, suppliers, customers. Therefore, creating a website is one of the main tasks of business. Research on digital marketing tools has shown that landing page serve only one clearly defined purpose – to convince users to perform one specific action: buy, order or download. To assess the effectiveness of enterprise web resources, several evaluation methods and metrics were considered: CR conversion factor, CTR click-through rate, LTV ratio, and methods of SEO analysis, optimization and promotion of Internet resources. The most popular web analytics systems have been studied and it has been established that the choice of web analytics tools depends on the business and marketing needs of the enterprise. Internet communications and digital marketing in Ukraine are developing very rapidly, as foreign companies with powerful web representation and numerous multinational online stores are entering the market, which Ukrainians already use today. In order to compete with them, domestic business must pay more attention to digital marketing tools and study its main trends and Internet communications, choose quality Internet strategies for their business in the fight for the customer and their own prosperity.

References

Крупенна І.А., Білик В.В., Сергієнко О.А. Інструменти цифрового маркетингу в умовах трансформації комунікацій сучасної організації. Науковий вісник Чернівецького університету : Збірник наук. праць. Вип. 825. Економіка. Чернівці : ЧНУ, 2020. С. 33–41. URL: http://econom.chnu.edu.ua/journal/index.php/ecovis/article/view/123 (дата звернення: 25.07.2022).

Близнюк В.М. Метрики в цифровому маркетингу підприємств торгівлі. Електронний журнал «Маркетинг і цифрові технології». 2021. Том 5 № 2. С. 36–47. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/138 (дата звернення: 25.07.2022).

Мангушев Д.В., Пихтін А.В. Застосування інструментів цифрового маркетингу для підвищення ефективності підприємницької діяльності. Електронний журнал «Modern Economics». 2021. № 30. С. 147–152. URL: https://modecon.mnau.edu.ua/issue/30-2021/mangushev.pdf (дата звернення: 25.07.2022). DOI: 10.31521/modecon.V30(2021)-23

Гадецька З.М. Застосування сучасних інтернет-комунікацій та технологій цифрового маркетингу для ефективної роботи підприємства Актуальні проблеми економіки, фінансів, обліку і права: теорія і практика : збірник тез доповідей міжнар. наук.-практ. конф. (Полтава, 30 червня 2022 р.). Полтава, 2022. С. 20–21.

Підвищуємо конверсію сайта. URL: https://compas.agency/blog/pidvishhuyemo-konversiyu-sajta. (дата звернення: 25.07.2022).

Digital-словник. URL: https://serpstat.com/uk/blog/slovnik-seo-terminiv. (дата звернення: 25.07.2022).

Ілляшенко Н.С., Савченко О.С. Seo-оптимізація як сучасний інструмент інтернет-маркетингу. Електронний журнал «Маркетинг і менеджмент інновацій». 2012. № 3. URL: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/journals/2012/3/63-74 (дата звернення: 25.07.2022).

Кращі сервіси для веб-аналітики. URL: https://www.ukraine.com.ua/uk/blog/web-analytics/luchshie-servisi-dlya-veb-analitiki.html. (дата звернення: 25.07.2022).

SEO-інструменти, які можуть вам стати в пригоді. URL: https://hostiq.ua/blog/ukr/26-seo-tools-you-need. (дата звернення: 25.07.2022).

Krupenna I.A., Bilyk V.V., Sergienko O.A. (2020) Instrumenty tsyfrovoho marketynhu v umovakh transformatsii komunikatsii suchasnoi orhanizatsii [Digital marketing tools in the conditions of transformation of communications of a modern organization]. Scientific Bulletin of Chernivtsi Universityv, 825, 33–41. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econrig_2017_6_20 (accessed 25 July 2022).

Blyznyuk V.M. (2021) Metryky v tsyfrovomu marketynhu pidpryiemstv torhivli [Metrics in digital marketing of trade enterprises]. Marketing and digital technologies, 2, 36–47. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/138 (accessed 25 July 2022).

Mangushev D., Pykhtin A. (2021) Zastosuvannia instrumentiv tsyfrovoho marketynhu dlia pidvyshchennia efektyvnosti pidpryiemnytskoi diialnosti [Application of digital marketing tools to increase the efficiency of entrepreneurial activity]. Modern Economics, 30, 147–152. Available at: https://modecon.mnau.edu.ua/issue/30-2021/mangushev.pdf (accessed 25 July 2022). DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V30(2021)-23

Gadetska Z.M. Zastosuvannia suchasnykh internet-komunikatsii ta tekhnolohii tsyfrovoho marketynhu dlia efektyvnoi roboty pidpryiemstva [Application of modern Internet communications and digital marketing technologies for the effective operation of the enterprise]. Actual problems of economics, finance, accounting and law: theory and practice. (Poltava, June 30, 2022) (pp. 20–21). Poltava: Central Fund. (in Ukrainian)

Pidvyshchuiemo konversiiu saita [We increase site conversion]. Available at: https://fcproject.ru/timeline-low-touch-economy (accessed 25 July 2022).

Digital-slovnyk [Digital dictionary]. Available at: https://serpstat.com/uk/blog/slovnik-seo-terminiv (accessed 25 July 2022).

Ilyashenko N.S., Savchenko O.S. (2012) Seo-optymizatsiia yak suchasnyi instrument internet-marketynhu [Seo-optimization as a modern tool of Internet marketing]. Marketing and innovation management, 3, 3 Available at: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/journals/2012/3/63-74 (accessed 25 July 2022).

Krashchi servisy dlia veb-analityky [The best services for web analytics]. Available at: https://www.ukraine.com.ua/uk/blog/web-analytics/luchshie-servisi-dlya-veb-analitiki.html (accessed 25 July 2022).

SEO-instrumenty, yaki mozhut vam staty v pryhodi [SEO tools that may come in handy]. Available at: https://hostiq.ua/blog/ukr/26-seo-tools-you-need (accessed 25 July 2022).

Article views: 267
PDF Downloads: 525
Published
2022-06-28
How to Cite
Gadetska, Z. (2022). EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF USING MODERN INTERNET COMMUNICATIONS AND DIGITAL MARKETING TECHNOLOGIES FOR OPTIMIZING THE ENTERPRISE. Economy and Society, (40). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-44
Section
ECONOMICS