ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ВІЙНИ

Ключові слова: стратегія, розвиток, цілі, завдання, зовнішнє середовище, ресурси, підприємство, війна

Анотація

В дослідженні з’ясовано, що сучасні реалії повномасштабного вторгнення росії на територію України зумовлюють необхідність підприємств не тільки до адаптації турбулентного українського бізнес-середовища, але й змушують активізувати процеси розробки стратегії розвитку у довгостроковій перспективі. Встановлено, що стратегія розвитку підприємства це є чітко продумані цілі та завдання, досягнення яких забезпечать сформовані обсяги ресурсного потенціалу за умови врахування конкурентних позицій суб’єкта господарювання на ринку продукції чи послуг. Визначено, що важлива роль у економічному розвитку підприємства належить кадровій політиці, яка ґрунтується на підборі кадрів відповідної кваліфікації, їх розвитку у підприємстві та застосуванню мотивації до продуктивнішої праці на робочих місцях. Обґрунтовано, що функціональна стратегія розвитку є дорожньою картою підприємства, яка допомагає йому зрозуміти, в якому напрямку потрібно рухатися, які завдання є пріоритетними та в які терміни мають бути вирішеними. Вона сприяє фокусуванню на досягненні поставлених цілей та дозволяє отримувати результат реалізації таких цілей швидше та ефективніше.

Посилання

Ansoff, H. Igor. “Strategic Issue Management.” Strategic Management Journal, vol. 1, no. 2, 1980, pp. 131–48. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/2486096. Accessed 21 Nov. 2023.

Ареф’єва О., Пілецька С., Лістрова М. Формування конкурентної стратегії підприємства в системі антикризового управління. Економіка та суспільство. 2022. №43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35 (дата звернення 21.11.2023).

Бугайчук В., Грабчук І., Аляб’єва В. (2022). Стратегія інноваційного розвитку підприємства. Економіка та суспільство, (44). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-84 (дата звернення 21.11.2023).

Вдовічен А.А., Вдовічена О.Г. Триєдиний вектор стабілізації економіки України в умовах неконтрольованих глобальних викликів. Вісник Чернівецького тоговельно-економічного інституту. Серія: Економічні науки. 2020. Вип. І (77). С. 12–30.

Гармаш Р. Б. Стратегії розвитку промислових підприємств у світлі глобалізаційних процесів. Академічні візії. Вип. 17. 2023. С.

Гончаров Ю.В., Лапчик Ю.Ю. Удосконалення стратегії розвитку підприємства. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2014. № 1. С. 193–199. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknutd_2014_1_30 (дата звернення: 21.11.2023).

Дикань В., Фролова Н. Напрями та інструменти державної підтримки розвитку малого та середнього бізнесу в Україні у воєнний час. Економіка та суспільство. 2022. № 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-56 (дата: звернення 21.11.2023).

Збитки, завдані українському бізнесу внаслідок російської агресії, оцінюються в $13 млрд / Kyiv School of Economics, 2023. URL: https://damaged.in.ua/damage-assessment (дата звернення 21.11.2023).

Золотаревський А.В. Створення стратегії економічного розвитку підприємства. Формування ринкових відносин в Україні. 2014. № 11(162). С. 107‐113. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2014_11_23

Ковальчук Н., Калугарь А. Виклики для підприємств України в умовах війни з росією. Економіка та суспільство. 2022. № 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-57 (дата звернення 21.11.2023).

Кузьмак О.І. Інноваційна стратегія як засіб стабілізації розвитку промислового підприємства. Інноваційна економіка. 2016. № 1–2. С. 114–118. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2016_1‐2_20

Огляд інструментів підтримки бізнесу в період воєнного стану в Україні / Національний інститут стратегічних досліджень, 2022. URL: https://niss.gov.ua/news/komentari-ekspertiv (дата звернення 21.11.2023)

Портер М. Конкурентна перевага: Як досягти високого результату і забезпечити його стійкість. Альпіна Бізнес Букс, 2008.

Cакун Л.М., Вєдєніна Ю.Ю., Cухомлин Л.В., Цимбал О.С. Формування стратегії антикризового управління на підприємствах машинобудування в умовах змін. Вісник Хмельницького національного університету: науковий журнал. 2021. № 5. Т. 2. С. 35–40.

Ansoff, H. Igor. “Strategic Issue Management.” Strategic Management Journal, vol. 1, no. 2, 1980, pp. 131–48. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/2486096. Accessed 21 Nov. 2023.

Arefieva O., Piletska S., Listrova M. Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstva v systemi antykryzovoho upravlinnia [Formation of a competitive strategy for enterprises in the anti-crisis management system]. Ekonomika ta suspilstvo. 2022. №43. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-35 (data zvernennia 21.11.2023).

Buhaichuk V., Hrabchuk I., Aliabieva V. (2022). Stratehiia innovatsiinoho rozvytku pidpryiemstva [Strategy of innovative development of the enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo, (44). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-44-84 (data zvernennia 21.11.2023).

Vdovichen A.A., Vdovichena O.H. Tryiedynyi vektor stabilizatsii ekonomiky Ukrainy v umovakh nekontrolovanykh hlobalnykh vyklykiv [The three-pronged vector of stabilization of the Ukrainian economy in the minds of uncontrolled global movements]. Visnyk Chernivetskoho tohovelno-ekonomichnoho instytutu. Seriia: Ekonomichni nauky. 2020. Vyp. I (77). S. 12–30.

Harmash R. B. Stratehii rozvytku promyslovykh pidpryiemstv u svitli hlobalizatsiinykh protsesiv [Strategies for the development of industrial enterprises in light of globalization processes]. Akademichni vizii. Vyp. 17. 2023. S.

Honcharov Yu.V., Lapchyk Yu.Iu. Udoskonalennia stratehii rozvytku pidpryiemstva [Improved business development strategy]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. 2014. № 1. S. 193–199. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknutd_2014_1_30 (data zvernennia: 21.11.2023).

Dykan V., Frolova N. Napriamy ta instrumenty derzhavnoi pidtrymky rozvytku maloho ta serednoho biznesu v Ukraini u voiennyi chas [Direct instruments of government support for the development of small and medium-sized businesses in Ukraine during the war time]. Ekonomika ta suspilstvo. 2022. № 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-56 (data: zvernennia 21.11.2023).

Zbytky, zavdani ukrainskomu biznesu vnaslidok rosiiskoi ahresii, otsiniuiutsia v $13 mlrd [The losses imposed on Ukrainian businesses as a result of Russian aggression are estimated at $13 billion] / Kyiv School of Economics, 2023. URL: https://damaged.in.ua/damage-assessment (data zvernennia 21.11.2023).

Zolotarevskyi A.V. Stvorennia stratehii ekonomichnoho rozvytku pidpryiemstva [Creation of a strategy for economic development of business]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. 2014. № 11(162). S. 107‐113. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/frvu_2014_11_23

Kovalchuk N., Kaluhar A. Vyklyky dlia pidpryiemstv Ukrainy v umovakh viiny z rosiieiu [Wikliks for Ukrainian businesses in the minds of the war with Russia]. Ekonomika ta suspilstvo. 2022. № 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-57 (data zvernennia 21.11.2023).

Kuzmak O.I. Innovatsiina stratehiia yak zasib stabilizatsii rozvytku promyslovoho pidpryiemstva [Innovative strategy as a means of stabilizing the development of industrial enterprises]. Innovatsiina ekonomika. 2016. № 1–2. S. 114–118. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2016_1‐2_20

Ohliad instrumentiv pidtrymky biznesu v period voiennoho stanu v Ukraini [Review of tools for promoting business during the war in Ukraine]/ Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen, 2022. URL: https://niss.gov.ua/news/komentari-ekspertiv (data zvernennia 21.11.2023)

Porter M. (2008) Konkurentna perevaha: Yak dosiahty vysokoho rezultatu i zabezpechyty yoho stiikist [Competitive advantage: How to achieve a high result and ensure its sustainability]. Alpina Biznes Buks.

Cakun L.M., Viedienina Yu.Iu., Cukhomlyn L.V., Tsymbal O.S. Formuvannia stratehii antykryzovoho upravlinnia na pidpryiemstvakh mashynobuduvannia v umovakh zmin [Formation of an anti-crisis management strategy at machine manufacturing enterprises in change rooms]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu: naukovyi zhurnal. 2021. № 5. T. 2. S. 35–40.

Переглядів статті: 51
Завантажень PDF: 29
Опубліковано
2023-10-31
Як цитувати
Бугайчук , В., Кривульський, Є., & Глюза, К. (2023). ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ВІЙНИ. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-81
Розділ
ЕКОНОМІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають