ФАКТОРИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Ключові слова: конкурентоспроможність, ринок, економічні умови, невизначеність, фактори середовища, управління, динамічні зміни

Анотація

У статті розглядається явище «конкурентоспроможність» та визначається особливість її формування для українських підприємств в умовах військової агресії. Ці питання особливо загострюються під впливом групи факторів як зовнішнього так і внутрішнього середовищ, які формують загальні умови невизначеності в яких існують та розвиваються вітчизняні виробники продукції та послуг. В дослідженні проводиться теоретичне розкриття визначення «конкурентоспроможність» в сучасному розумінні. Розкриваються вимоги до ринкових умов та керівництва підприємств, щодо постійного моніторингу за динамічними змінами на ринку. Також визначаються основні групи факторів що найбільше впливають на зміну конкурентоспроможності, а також ступінь цього впливу. Виявляються можливості по управлінню та контролем за можливими наслідками впливу факторів та своєчасним реагуванням на зміни умов ринку.

Посилання

Портер М. Стратегія конкуренції і методика аналізу галузей і діяльності. Київ : Основи, 1997. 451 с.

Маслов П.М. Комплексне оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Держава та регіони. 2004. № 3. С. 176–180.

Перцовський Н.І. Міжнародний маркетинг : навчальний посібник. Київ : Вища школа. 2001. 239 с.

Воронкова А.Е., Пономарьов В.П. Підтримка конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Київ : Техніка. 2000. 152 с.

Крамаренко В.І. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2012. Вип. 22 (2). С. 24–28.

Кузьмін О.Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : навчальний посібник. Львів : Компакт-ЛВ. 2005. 304 с.

Гетьман О.О. Економічна діагностика : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Центр навчальної літератури. 2007. 307 с.

Євтушенко, Н.О., Дрокіна, Н. І., Савенко, Н. В. Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства: теоретичний аспект. Економічний простір. 2020. № 156, С. 129–135. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-23

Конкурентоспроможність бізнесу (підприємства): Навч. посіб. у питаннях і відповідях. Харків. Право, 2022. 312 с. [Електронний ресурс] URL: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/SENMK/Shevchenko_Konkur.pdf

Гужавіна І.В., Раздорожна Д.Д. Механізм підвищення конкурентоспроможності підприємства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2021. № 1(35), С. 51–54

Герасимова, В.О., Рєзанов, Е. О. Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір, 2020. № 154, С. 93–97. DOI : https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17

Бочко В.О., Селезньова Г. О. 2019. Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства. Розвиток європейського простору очима молоді: економічні, соціальні та правові аспекти. Харків. URL : http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/

Кадирус Г.Г. Конкурентоспроможність підприємства та фактори, що на неї впливають. Ефективна економіка, 2014. № 5.

Антощенкова, В.В. Конкурентоспроможність, як основа ефективної національної економіки. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства імені Петра Василенка, 2019. (200), 84–95.

Богацька, Н., Христич С. Оцінка конкурентоспроможність підприємства. Молодий вчений, 2019. (11 (75), с. 455–458.

Герасимова, В.О., Рєзанов Е.О. Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір, 2020. (154), 93–97. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17.

Porter M. (1997) Stratehiia Konkurentsii I Metodyka Analizu Haluzei I Diialnosti [Competition strategy and methods of analy- sis of industries and activities]. Kyiv : Foundations (in Ukrainian).

Maslov P.M. (2004) Kompleksne Otsiniuvannia Konkurentospromozhnosti Pidpryiemstva [Comprehensive assessment of enterprise competitiveness]. State and regions, no. 3, pp. 176–180.

Pertsovsky N.I. (2001) Mizhnarodnyi Marketynh [Mizhnarodnyi Marketynh]. Kyiv : High school (in Ukrainian).

Voronkova A.E., Ponomaryov V.P. (2000) Pidtrymka Konkurento-Spromozhnoho Potentsialu Pidpryiemstva [Supporting the competitive potential of the enterprise]. Kyiv : Technique (in Ukrainian).

Kramarenko V.I. (2012) Naukovi Pratsi Kirovohradskoho Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu [Scientific papers of Kiro- vograd National Technical University]. Economic sciences, vol. 22, no. 2, pp. (in Ukrainian).

Kuzmin O.E. (2005) Upravlinnia Mizhnarodnoiu Konkurentospromozhnistiu Pidpryiemstva [Management of the international competitiveness of the enterprise]. Lviv : Compact-LV (in Ukrainian).

Getman O.O. (2007) Ekonomichna Diahnostyka [Economic diagnostics]. Kyiv : Center for Educational Literature (in Ukrainian).

Yevtushenko, N.O., Drokina, N. I., Savenko, N.V. 2020. Stratehichne upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva: teoretychnyy aspekt. [Strategic management of enterprise competitiveness: theoretical aspect] Economic space. № 156, С. 129–135. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/156-23

Konkurentospromozhnistʹ biznesu (pidpryyemstva) [Competitiveness of business (enterprise)]. Kharkiv. Pravo, 2022. 312 s. [Electronic resource] URL: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/SENMK/Shevchenko_Konkur.pdf

Huzhavina I.V., Razdorozhna D.D. 2021. Mekhanizm pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstva. [The mechanism of increasing the competitiveness of the enterprise] Economy. Management. Business. № 1(35), С. 51–54

Herasymova, V.O., Ryezanov, E. O. (2020) Konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva: sutnistʹ ta faktory vplyvu v suchasnykh umovakh. [Enterprise competitiveness: essence and influencing factors in modern conditions] Economic space. № 154, С. 93–97. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17

Bochko V.O., Seleznʹova H.O. (2019) Shlyakhy pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstva. Rozvytok yevropeysʹkoho prostoru ochyma molodi: ekonomichni, sotsialʹni ta pravovi aspekty. [Ways to increase the competitiveness of the enterprise. Development of the European space through the eyes of young people: economic, social and legal aspects]. Kharkiv. URL : http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/

Kadyrus H.H. (2014) Konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva ta faktory, shcho na neyi vplyvayutʹ.[ Enterprise competitiveness and factors affecting it] Efficient economy. № 5.

Antoshchenkova, V.V. (2019). Konkurentospromozhnistʹ, yak osnova efektyvnoyi natsionalʹnoyi ekonomiky. [Competitiveness as the basis of an effective national economy]. Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho tekhnichnoho universytetu silʹsʹkoho hospodarstva imeni Petra Vasylenka. (200), pp.84–95.

Bohatsʹka, N., Khrystych S. (2019). Otsinka konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva. [Evaluation of the competitiveness of the enterprise] Young scientist (11 (75), pp. 455–458.

Herasymova, V.O., Ryezanov E.O. (2020). Konkurentospromozhnistʹ pidpryyemstva: sutnistʹ ta faktory vplyvu v suchasnykh umovakh. [Enterprise competitiveness: essence and influencing factors in modern conditions]. Economic space. (154), pp.93–97. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/154-17.

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Акулюшина, М., Зотова, Л., & Швець, В. (2024). ФАКТОРИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-73
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ