ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ

  • Анна Черняєва Навчально-науковий інститут «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-8600-5990
Ключові слова: цифровізація, цифрові технології, бізнес-модель, цифрова економіка, конкурентоспроможність, штучний інтелект

Анотація

Стаття присвячена актуальним питання дослідження та використання новітніх цифрових інструментів та технологій ведення бізнесу на основі впровадження їх в бізнес-моделі, які представлять собою спрощене відображення механізму здійснення певної господарської діяльності, що пов’язана із виробництвом продукції або реалізацією товарів, або наданням послуг, або виконанням робіт, які задовольняють потреби споживача і забезпечують отримання прибутку. А цифрова бізнес-модель – це вже певні зміни у цифрових технологіях пов’язані із основоположними змінами у способах ведення бізнесу та отриманні доходів. Досліджено, що широке розповсюдження технологій ІоТ, Інтернету речей, Big Data, штучного інтелекту та машинного навчання та інших цифрових технологій стало підґрунтям для появи нових бізнес-моделей.

Посилання

Бей Г.В. Стратегічні та тактичні питання успішної трансформації бізнесу в умовах нової цифрової реальності. Економіка i організація управління. 2020. №4 (40). С. 260 – 270.

Боліла С.Ю. Роль інформаційних технологій та цифрових інструментів в умовах викликів війни та післявоєнного відновлення економіки України. Таврiйський науковий вiсник. Серiя: Eкoноміка. 2023. Випуск 16. С. 265 – 274.

Дергачова Г. М., Колешня Я. О. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимоги та технології. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2020. №17. С. 280 – 290.

Іванченко Н.О., Кудрицька Ж.В., Рекачинська К.В. Бізнес-моделі в умовах цифрових трансформацій. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. № 3. Том 31 (70). С. 185 – 190.

Лісова Р. М. Вплив діджиталізації на бізнес-моделі: етапи та інструменти цифрової трансформації. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Випуск 24. Частина 2. С. 114 – 118.

Никифорак В. А., Тодорюк С. І., Мельник О. І. Бізнес-моделі в соціальному підприємництві. Економіка та управління підприємствами. 2017. Випуск І-ІІ (65-66). С. 114 – 124.

Павловський М. В., Гацька Л. П. Діджитал трансформація бізнесу в умовах сучасних змін. Економіка і суспільство. 2023. Випуск 50. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-31 (дата звернення: 12.03.2024).

Повна С., Шабардін Д. Системні засади Lean як сучасної концепції управління, орієнтованої на підвищення конкурентоспроможності продукції та послуг. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2023. № 1(33). С. 40 – 53.

Руда М. В., Мирка Я. В. Циркулярні бізнес-моделі в Україні. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2020. №1. С. 107 – 121.

Савицька О. М., Салабай В. О. Особливості діджиталізації бізнесу компанії в умовах розвитку індустрії 4.0. Ефективна економіка. 2020. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8266 (дата звернення: 12.03.2024).

Скриль В.В. Бізнес-моделі підприємства: еволюція та класифікація. Економіка і суспільство. 2016. Випуск 7. С. 490 – 497.

Юрченко О. А., Чернишова О. О., Стойка І. І. Digital-трансформація бізнесу в умовах війни. Економіка та суспільство. Випуск 40. 2022. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-29 (дата звернення: 12.03.2024).

Bay G.V. (2020) Stratehichni ta taktychni pytannia uspishnoi transformatsii biznesu v umovakh novoi tsyfrovoi realnosti [Strategic and tactical issues of successful business transformation in the conditions of the new digital reality]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia – Economics and management organization, no 4 (40), pp. 260 – 270.

Bolila S.Yu (2023) Rol informatsiinykh tekhnolohii ta tsyfrovykh instrumentiv v umovakh vyklykiv viiny ta pisliavoiennoho vidnovlennia ekonomiky Ukrainy [The role of information technologies and digital tools in the conditions of the challenges of the war and the post-war recovery of the economy of Ukraine]. Tavriiskyi naukovyi visnyk.– Tavry scientific bulletin. Series: Economy, no 16, pp. 265 – 274.

Dergacheva H. M., Koleshnia Y. O. (2020) Tsyfrova transformatsiia biznesu: sutnist, oznaky, vymohy ta tekhnolohii [Digital transformation of business: essence, signs, requirements and technologies]. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI» –Economic bulletin of NTUU «KPI», no 17, pp. 280 – 290.

Ivanchenko N.O., Kudrytska Zh.V., Rekachynska K.V. (2020) Biznes-modeli v umovakh tsyfrovykh transformatsii [Business models in conditions of digital transformations]. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho.– Scientific notes of TNU named after V. I. Vernadskyi. Series: Economics and management, no 3. Volume 31 (70), pp. 185 – 190.

Lisova R. M. (2019) Vplyv didzhytalizatsii na biznes-modeli: etapy ta instrumenty tsyfrovoi transformatsii [Impact of digitalization on business models: stages and tools of digital transformation]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu.– Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, issue 24. Part 2, pp. 114 – 118.

Nikyforak V. A., Todoryuk S. I., Melnyk O. I. (2017) Biznes-modeli v sotsialnomu pidpryiemnytstvi [Business models in social entrepreneurship]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy – Economics and enterprise management, issue I-II (65-66), pp. 114 –124.

Pavlovsky M. V., Gatska L. P. (2023) Didzhytal transformatsiia biznesu v umovakh suchasnykh zmin [Digital transformation of business in the conditions of modern changes]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, issue 50. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-31 (accessed March 12, 2024).

Povna S., Shabardin D. (2023) Systemni zasady Lean yak suchasnoi kontseptsii upravlinnia, oriientovanoi na pidvyshchennia konkurentospromozhnosti produktsii ta posluh [System principles of Lean as a modern management concept focused on increasing the competitiveness of products and services]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and prospects of economics and management, no 1(33), pp. 40–53.

Ruda M. V., Myrka Y. V. (2020) Tsyrkuliarni biznes-modeli v Ukraini [Circular business models in Ukraine]. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia ta problemy rozvytku – Management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and problems of development, no 1, pp. 107 – 121.

Savytska O. M., Salabai V. O. (2020) Osoblyvosti didzhytalizatsii biznesu kompanii v umovakh rozvytku industrii 4.0. [Peculiarities of digitalization of the company's business in the context of the development of industry 4.0.] Efektyvna ekonomika – Efficient economy, no 10. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8266 (access March 12, 2024).

Skryl V.V. (2016) Biznes-modeli pidpryiemstva: evoliutsiia ta klasyfikatsiia [Business models of the enterprise: evolution and classification]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, issue 7, pp. 490 – 497.

Yurchenko O. A., Chernyshova O. O., Stoyka I. I. (2020) Digital-transformatsiia biznesu v umovakh viiny [Digital transformation of business in the conditions of war] Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, issue 40. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-29 (access March 12, 2024).

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Черняєва , А. (2024). ВИКОРИСТАННЯ НОВІТНІХ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-89
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ