ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ДІЛОВОГО ТУРИЗМУ

Ключові слова: туризм, діловий туризм, міжнародний туризм, ділова подорож, індустрія ділового туризму

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан ділового туризму, визначено його тенденції та перспективи розвитку в міжнародному контексті. З’ясовано умови розвитку індустрії міжнародного ділового туризму. Міжнародний діловий туризм становить індустрію, яка поєднує в собі елементи бізнесу і подорожей. З урахуванням цього визначено передумови розвитку та особливості міжнародного ділового туризму, охарактеризовано його основні види, такі, як: конференц-туризм, виставковий туризм, корпоративні поїздки та інсентив-тури. Оцінено сучасний стан індустрії ділових подорожей. Здійснено порівняльний аналіз світового рейтингу топ-20 країн та міст за кількістю міжнародних бізнес-заходів: 2022 проти 2019 із використанням інформації Міжнародної асоціації конгресів та конвенцій (ІССА). Запропоновано заходи стимулювання та окреслено перспективи розвитку міжнародного ділового туризму.

Посилання

Галасюк С. С., Мартинова Н. С. Моніторинг розвитку ділового туризму у світі. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 50. C. 98–105. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-16.

Гарас І. О., Гарас О. М. Сучасний стан розвитку ділового туризму в туристичних регіонах світу. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 23. C. 6–10.

Денисенко М. П., Геньбач Д. Д. Сучасний стан та перспективи розвитку ділового туризму в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2019. №19. С. 23–28.

Кацемір Я. В. Діловий туризм як важливий напрям економічної діяльності в розвитку Китаю. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2022. №34. С. 11–16.

Makar O. Business tourism: a prospective direction of tourist activity. Mechanism of an economic regulation. 2023. №1(99). C. 86–92. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.14

Москвяк Я. Є. Професійно-діловий туризм в Україні – перспективи розвитку. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: «Економічні науки». 2021. №5. Том 1. С. 63–71. DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-11

Москвяк Я. Європейський досвід у розвитку та просуванні ділового туризму в туристичній сфері України. Development Service Industry Management. 2023. №3. С. 40–46. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(6)

Музичка Є. О. Тенденції розвитку світового ринку MICE-туризму. Ефективна економіка. 2019. №2. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.2.58.

Музичка Є. О., Петренко В. А. Стан і тенденції розвитку ділового туризму в Україні. Економіка та держава. 2018. №1. С. 55–60.

Прокопишин-Рашкевич Л. М., Назаренко А. В. Діловий туризм як перспективний напрям туристичної діяльності в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2021. Вип. 5. №1. С. 86–95. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2021.01.086

Фрей Л. В. Стан і проблеми розвитку ділового туризму: зарубіжний і вітчизняний досвід. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С. 31–35.

Худавердієва В., Мерчанський В. Міжнародний туристичний обмін з діловими цілями як різновид зовнішньоекономічних зв'язків. Економічний дискурс. 2022. Вип. 3-4. С. 92–105. DOI: https://doi.org/10.36742/2410-0919-2022-2-9

Шикіна О. В., Гончаренко Я. Є., Ремігайло І. Ю. Шляхи розвитку ділового туризму у період пандемії. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 50. С. 213–219. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-35

Погуда Н. В., Стрижак О. О. Туризм 2022 року: аналіз та перспективи розвитку. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2023. Т. 34(73). №1. С. 23–32. DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/73-1-4

Tourism and Hospitality in Conditions of Digital Economy: Problems and Perspectives: monograph / K. Naumik-Gladka, O. Sushchenko, O. Stryzhak [et al.]. Kharkiv: S. Kuznets KhNUE, 2023. 233 p.

Офіційний сайт Світової асоціації ділового туризму (Global Business Travel Association). URL: http://www.gbta.org/

Офіційний сайт Міжнародної асоціації конгресів і конференцій (International Congress and Convention Association). URL: https://www.iccaworld.org

Сущенко О., Касенкова К. Територіальний брендинг як інструмент розвитку туристично-рекреаційного комплексу. Економічні інновації. 2019. Т. 21. № 2 (71). С. 139–149.

Galasyuk, S., & Martynova, N. (2020). Monitoryng rozvytku dilovogo turyzmu u sviti [Monitoring the development of business tourism in the world]. Market Infrastructure, vol. 50, pp. 98–105. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-16

Haras, I.O., & Haras, O.M. (2017). Suchasnyj stan rozvytku dilovogo turyzmu v turystychnyh regionah svitu [Current state of development of business tourism in tourist regions of the world]. Black sea economic studies, vol. 23, pp. 6–10.

Denisenko, M., & Henbach, D. (2019). Suchasnyj stan ta perspektyvy rozvytku dilovogo turyzmu v Ukrai'ni [Current situation and prospects of business tourism development in Ukraine]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, vol. 19, pp. 23–28.

Katsemir, Y. (2022). Dilovyj turyzm jak vazhlyvyj naprjam ekonomichnoi' dijal'nosti v rozvytku Kytaju [Business tourism as an important direction of economic activity in China's development]. Eastern Europe: Economy, Business and Management, vol. 34, pp. 11–16.

Makar, O. (2023). Business tourism: a prospective direction of tourist activity. Mechanism of an Economic Regulation, 1(99), pp. 86–92. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.14.

Moskvyak, Y. (2021). Profesijno-dilovyj turyzm v Ukrai'ni – perspektyvy rozvytku [Professional and business tourism in Ukraine – prospects of development]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, vol. 5, 1, p. 63–71. DOI: https://www.doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-11.

Moskvyak, Y. (2023). Jevropejs'kyj dosvid u rozvytku ta prosuvanni dilovogo turyzmu v turystychnij sferi Ukrai'ny [European experience in the development and promotion of business tourism in the tourism sphere of Ukraine]. Development Service Industry Management, vol. 3, pp. 40–46. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2023-3(6).

Muzychka, Y. (2019). Tendencii' rozvytku svitovogo rynku MICE-turyzmu [Trends for the development of the mice-tourism world market]. Efektyvna ekonomika, vol. 2. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.2.58.

Muzychka, Y., & Petrenko, V. (2018). Stan i tendencii' rozvytku dilovogo turyzmu v Ukrai'ni [State and trends of business tourism development in Ukraine]. Ekonomika ta derzhava, vol. 1, pp. 55–60. Available at: http://www.economy.in.ua/pdf/1_2018/12.pdf.

Prokopyshyn-Rashkevych, L., & Nazarenko, A. (2021). Dilovyj turyzm jak perspektyvnyj naprjam turystychnoi' dijal'nosti v Ukrai'ni [Business tourism as a prospective direction of tourism activity in Ukraine]. Journal of Lviv Polytechnic National University. Series of Economics and Management Issues, vol. 5, 1, pp. 86–95. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2021.01.086.

Frey, L. (2017). Stan i problemy rozvytku dilovogo turyzmu: zarubizhnyj i vitchyznjanyj dosvid [State and development problems of business tourism: foreign and domestic experience]. Global and National Problems of Economy, vol. 15, pp. 31–35. Available at: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/8.pdf.

Khudaverdiyeva, V., & Merchanskyi, V. (2022). Mizhnarodnyj turystychnyj obmin z dilovymy ciljamy jak riznovyd zovnishn'oekonomichnyh zv'jazkiv [International tourist exchange for business purposes as a type of foreign economic relations]. The Economic Discourse, vol. 3-4, pp. 92–105. DOI: https://doi.org/10.36742/2410-0919-2022-2-9

Shykina, O., Goncharenko, Y., & Remigailo, I. (2020). Shljahy rozvytku dilovogo turyzmu u period pandemii' [Ways of business tourism development during the pandemic period]. Market Infrastructure, vol. 50, pp. 213–219. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-35.

Pohuda, N., & Stryzhak, O. (2023). Turyzm 2022 roku: analiz ta perspektyvy rozvytku [Tourism in 2022: analysis and development prospects]. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Economy and Management, 73(1). DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/73-1-4.

Naumik-Gladka, K., Sushchenko, O., Stryzhak, O. [et al.] (2023) Tourism and Hospitality in Conditions of Digital Economy: Problems and Perspectives; monograph. Kharkiv: S. Kuznets KhNUE.

Global Business Travel Association. Available at: http://www.gbta.org/

International Congress and Convention Association. Available at: https://www.iccaworld.org

Сущенко, О., & Касенкова, К. (2019). Terytorial'nyj brendyng jak instrument rozvytku turystychno-rekreacijnogo kompleksu [Territorial branding as a tool for the development of the tourist and recreational complex]. Економічні інновації, 21(2 (71)), pp. 139–149.

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Стрижак, О., & Чайковський, С. (2024). ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ДІЛОВОГО ТУРИЗМУ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-116