МАРКЕТИНГОВІ ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ РЕСТОРАТОРА, ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ ЕФЕКТИВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОЇ СФЕРИ

Ключові слова: ресторатор, маркетингові особливості, ознаки та якості ресторатора, поведінка, особистість ресторатора

Анотація

У статті доведено, що для ефективного функціонування підприємств ресторанної сфери необхідно використовувати маркетингові особливості цих підприємств в процесі виробництва та пропозиції ресторанних послуг. Одним з ключових елементів комплексу маркетингу послуг виступає персонал, який виробляє на надає ці послуги клієнтові. В ресторанному бізнесі цим елементом є ресторатор. Запропоновано на підприємствах ресторанної сфери виявляти та контролювати маркетингові особливості особистості ресторатора для підвищення ефективності його функцій та діяльності ресторанів. Виділені ознаки та якості суб'єкта професійної діяльності, суб'єкта підприємницької діяльності, суб'єкта діяльності у ресторанному бізнесі, групи якостей та навичок успішного ресторатора, які враховують особливості його підприємницької діяльності та специфіки функціонування підприємств ресторанного бізнесу.

Посилання

Архіпов В. В., Русавська В.А. Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства : навч. посібник. Київ : ЦУЛ, 2009. 342 с.

Про підприємництво : Закон України від 07.02.1991 р. № 698-XII. Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР). 1991. 7. лют. (№ 14). С.168–170.

Гой І. В., Смелянська П.Т. Підприємництво. Київ : ЦУЛ, 2013. 368 с.

Антонова В. А. Ресторанний бізнес в економічному розвитку України. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2010. Вип. 1. С. 595–601.

Герасименко Т. О. Розробка стратегії розвитку підприємств ресторанного бізнесу. Вісник Львівської комерційної академії. Серія економічна. 2015. Вип. 49. С. 22–25.

Доценко В.Ф. Готельно-ресторанна справа як середовище розвитку приватної підприємницької ініціативи. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Економіка і менеджмент. 2020. Вип. 43. С. 114–119.

Давидова О. Ю. Розробка комплексу концепції маркетинг-мікс 11Р на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Соціальна економіка. 2018. Вип. 55. С. 89–96.

Матвіїв М. Формування концепції гостинності в інноваційному маркетингу послуг ресторанних підприємств. Журнал європейської економіки. 2014. Т. 13, № 3. С. 304–323.

Гакова М. В. Концептуальні засади управління поведінкою персоналу підприємств готельно-ресторанного господарства. Торгівля і ринок України. 2018. № 1. С. 62–69.

Жегус О. В. Управління лояльністю клієнтів у закладах готельно-ресторанного господарства в умовах нових викликів. Проблеми економіки. 2020. № 3. С. 118–125.

Ніфатова О. М. Шляхи підвищення ефективності управління персоналом готельно-ресторанного бізнесу. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія : Економічні науки. 2018. № 1. С. 45–54.

Arkhipov V. V., Rusavsʹka V.A. (2009) Orhanizatsiya obsluhovuvannya v zakladakh restorannoho hospodarstva : navch. Posibnyk [Organization of service in restaurants: training. manual.] Kyiv : TSUL, 342 р. (in Ukrainian)

Law of Ukraine оn entrepreneurship N. 698-XII. (1991, February 7). Vidomosti Verkhovnoyi Rady URSR (VVR), 14, pp. 168–170 (in Ukrainian)

Hoy I. V., Smelyansʹka P.T. (2013) Pidpryyemnytstvo [Entrepreneurship] Kyiv : TSUL, 368 р. (in Ukrainian)

Antonova V. A. (2010) Restorannyy biznes v ekonomichnomu rozvytku Ukrayiny [Restaurant business in the economic development of Ukraine]. Ekonomichna stratehiya i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh – Economic strategy and prospects for the development of trade and services,vol. 1. рр. 595–601.

Herasymenko T. O. (2015) Rozrobka stratehiyi rozvytku pidpryyemstv restorannoho biznesu [Development of a strategy for the development of restaurant business enterprises]. Visnyk Lʹvivsʹkoyi komertsiynoyi akademiyi. Seriya ekonomichna. – Bulletin of the Lviv Commercial Academy. The series is economical, vol. 49. рр. 22–25.

Dotsenko V.F. (2020) Hotelʹno-restoranna sprava yak seredovyshche rozvytku pryvatnoyi pidpryyemnytsʹkoyi initsiatyvy [Hotel and restaurant business as an environment for the development of private entrepreneurial initiative]. Naukovyy visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriya : Ekonomika i menedzhment – Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and management,vol. 43. рр. 114–119.

Davydova O. (2018) Rozrobka kompleksu kontseptsiyi marketynh-miks 11Р na pidpryyemstvakh hotelʹno-restorannoho hospodarstva [Development of the 11Р marketing mix concept complex at hotel and restaurant enterprises]. Sotsialʹna ekonomika – Social economy, vol . 55. рр. 89–96.

Matviyiv M. (2014) Formuvannya kontseptsiyi hostynnosti v innovatsiynomu marketynhu posluh restorannykh pidpryyemstv [Formation of the concept of hospitality in innovative marketing of services of restaurant enterprises]. Zhurnal yevropeysʹkoyi ekonomiky – Journal of European Economy, T. 13, № 3. рр. 304–323.

Hakova M. V. (2018) Kontseptualʹni zasady upravlinnya povedinkoyu personalu pidpryyemstv hotelʹno-restorannoho hospodarstva [Conceptual principles of managing the behavior of personnel of hotel and restaurant enterprises]. Torhivlya i rynok Ukrayiny – Trade and market of Ukraine, vol № 1. pp. 62–69.

Zhehus O. V. (2020) Upravlinnya loyalʹnistyu kliyentiv u zakladakh hotelʹno-restorannoho hospodarstva v umovakh novykh vyklykiv [Customer loyalty management in hotel and restaurant establishments in the conditions of new challenges]. Problemy ekonomiky – Problems of the economy, vol 3. pp 118–125.

Nifatova O. M. (2018) Shlyakhy pidvyshchennya efektyvnosti upravlinnya personalom hotelʹno-restorannoho biznesu [Ways to increase the efficiency of personnel management in the hotel and restaurant business]. Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu tekhnolohiy ta dyzaynu. Seriya : Ekonomichni nauky – Bulletin of the Kyiv National University of Technology and Design. Series: Economic sciences, vol 1. рр. 45–54.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-03-26
Як цитувати
Звягінцева, О., Матвієнко, С., & Матвієнко , А. (2024). МАРКЕТИНГОВІ ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ РЕСТОРАТОРА, ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ ЕФЕКТИВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОЇ СФЕРИ. Економіка та суспільство, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-25
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА