YOUNG PEOPLE SPECIFICITY AS A TOURIST MARKET SEGMENT

Keywords: tourism, youth tourism, youth, tourist market, tourists

Abstract

The article deals with the specifics of the youth as a segment of the tourist market. The importance of the development of youth tourism as a powerful segment in the system of world tourist economy is determined. As a theory of organization of youth tourism in general, as well as its various practical aspects did not find a significant reflection in Ukrainian and foreign studies. The approaches to the definition of "youth" are considered and the integrated concept of "young" is formulated, which includes: age limits and socio-psychological features; specificity of social status, role functions and socio-cultural behavior; the specificity of the socio-demographic group; Specificity of the process of socialization, which combines social adaptation and individualization; Specificity of self-determination, self-organization, self-identification of young people as a specific group. After analyzing the approaches to this in modern sociological studies for this work we will determine young people as a category of population, within certain age limits, the lower of which is the moment of independence in the adoption of responsible decisions, to the emergence of certain obligations to the family and society. It is determined that the main value of tourism for modern youth is that they are considering tourism as a means of knowledge of the surrounding world. This general characteristics of youth as a target segment of the tourist market, as well as formulate a number of features inherent in this category of tourists. The specificity of the young as a market segment is that it is characterized by certain characteristics: mobility; endurance; desire for active recreation; love for sports and fitness; manifestation of independence during a trip; the desire to return to the destinations where already visited. Proceeding from this it is possible to outline the requirements of this segment to the characteristics of tourist trips: low price; maximum communication; maximum information; maximum efficiency of using time; maximum entertainment; ability to purchase souvenirs, shopping.

References

Вотеічніна Н., Кирюхин А., Порятуй А., Дунаев І., Грищенко Н. Проблеми і перспективи розвитку молодіжного (спортивного) туризму на Херсонщині. Спеціальний випуск до ІІІ Міжнародного туристичного форуму «Херсонщина – відпочинок, лікування, подорожі в екологічних умовах Таврії». Херсон : Спалах, 2013. № 2(3). С. 217–224.

Москаленко К.В. Розвиток молодіжного туризму в дестинації. Перспективи створення сильної економіки для сучасної України. URL: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/1908/

Орловская В.П. Организационно-экономические условия развития молодежного туризма в дестинации : дис. ... канд. экон. наук : 08.00.05 СПб., 2004. 172 с.

Сушко Н.В. Історія розвитку та проблеми молодіжного туризму на Черкащині. Часопис соціально-економічної географії. Харків : ХНУ ім. В. Каразіна, 2011. № 10 (1). С. 144–147.

Всеукраїнська молодіжна організація СВІМ. URL: http://city-dm.lviv.ua/portal/images/_ngo/ngo1/104._SVIM.pdf

Молодіжні громадські організації. URL: https://uk.wikipedia.org/Молодіжні організації

Екологічно-туристичні молодіжні організації. URL: http://pidruchniki.com/11640401/sotsiologiya/ekologichni_molodizhni_organizatsiyi

Молодіжні організації: Скаутська організація «Пласт». URL: http://www.plast.org.ua/

Орленко О.О. Становлення та розвиток студентських костелів в Україні – важливий напрям молодіжного та дитячого туризму. URL: http://soskin.info/ea/2004/3/20040319.html

ISIC в Україні. URL: http://isic.net.ua/

Кифяк В.Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. Чернівці : Книги-ХХІ, 2003. 300 с.

Voteichnina N., Kyriukhyn A., Poriatui A., Dunaev I., Hryshchenko N. (2013) Problemy i perspektyvy rozvytku molodizhnoho (sportyvnoho) turyzmu na Khersonshchyni [Problems and prospects for the development of youth (sports) tourism in the Kherson region.]. Spetsialnyi vypusk do III Mizhnarodnoho turystychnoho forumu «Khersonshchyna – vidpochynok, likuvannia, podorozhi v ekolohichnykh umovakh Tavrii». Kherson: Spalakh. No 2(3). S. 217–224.

Moskalenko K.V. Rozvytok molodizhnoho turyzmu v destynatsii [Development of youth tourism in destinations]. Perspektyvy stvorennia sylnoi ekonomiky dlia suchasnoi Ukrainy. URL: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/1908/

Orlovskaya V.P. (2004) Organizatsionno-ekonomicheskie usloviya razvitiya molodezhnogo turizma v destinatsii [Organizational and economic conditions for the development of youth tourism in destination] : dis. ... kand. ekon. nauk : 08.00.05 SPb. 172 s.

Sushko N.V. (2011) Istoriia rozvytku ta problemy molodizhnoho turyzmu na Cherkashchyni [History of development and problems of youth tourism in Cherkasy region]. Chasopys sotsialno-ekonomichnoi heohrafii. Kharkiv: KhNU im. V. Karazina. No 10 (1). S. 144–147.

Vseukrainska molodizhna orhanizatsiia CBIM [All-Ukrainian Youth Organization CBIM]. URL: http://city-dm.lviv.ua/portal/ images/_ngo/ngo1/104._SVIM.pdf

Molodizhni hromadski orhanizatsii [Youth Public Organizations]. URL: https://uk.wikipedia.org/Molodizhni orhanizatsii

Ekolohichno-turystychni molodizhni orhanizatsii [Environmental and tourist youth organizations]. URL: http://pidruchniki.com/11640401/ sotsiologiya/ekologichni_molodizhni_organizatsiyi

Molodizhni orhanizatsii: Skautska orhanizatsiia «Plast» [Youth organizations: Scout organization "Plast"]. URL: http://www.plast.org.ua/

Orlenko O.O. Stanovlennia ta rozvytok studentskykh kosteliv v Ukraini – vazhlyvyi napriam molodizhnoho ta dytiachoho turyzmu [Formation and development of student churches in Ukraine – an important direction of youth and children's tourism]. URL: http://soskin.info/ea/2004/3/20040319.html

ISIC v Ukraini [ISIC in Ukraine]. URL: http://isic.net.ua/

Kyfiak V.F. (2003) Orhanizatsiia turystychnoi diialnosti v Ukraini [Organization of tourist activities in Ukraine]. Chernivtsi: Knyhy-ХХI. 300 s.

Article views: 215
PDF Downloads: 227
Published
2021-12-28
How to Cite
Pogasiy, S., Pysareva, I., & Klymenko, M. (2021). YOUNG PEOPLE SPECIFICITY AS A TOURIST MARKET SEGMENT. Economy and Society, (34). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-30